Wellicht nog belangrijker dan de aanleg van toegangsbeveiliging is het beheer daarvan.
Safe heeft ook daarvoor een aanpak. Neem contact met ons op.
Voorop kan worden gesteld dat over het beheer van sluitsystemen niet of nauwelijks wordt nagedacht. We zien het vaak: binnen bedrijven en instellingen is initieel veel aandacht besteed aan een deugdelijke compartimentering van vitale ruimten en er is geïnvesteerd in afdoende braakwerende muren, deuren, plafonds en vloeren waarbij gekozen is voor goed braakwerend hang- en sluitwerk. Jammer genoeg blijft het daadwerkelijke beheer hiervan vaak achterwege.
Maar fysieke maatregelen hebben alleen effect als ook de organisatorische aanpak goed is geregeld. Zorgvuldig beheer van sluitsystemen is werkelijk van groot belang. Veel checklists op dat gebied beperken zich tot het uitreiken, innemen en omgaan met fysieke sleutels om zo de risico’s die gebruik en misbruik van sleutels met zich meebrengen op een aanvaardbaar niveau te brengen en te houden.
Het voordeel van het gebruik van fysieke sleutels, is het feit dat in een sluitplan vrij snel kan worden bepaald tot welke ruimtes iemand toegang heeft. Vervolgens vindt de daadwerkelijke implementatie plaats. Echter, een nadeel van traditionele sleutels is het feit dat het gehele systeem moet worden vervangen wanneer een sleutel verloren gaat (in verband met veiligheid). Tegenwoordig is er echter een opkomst van elektronische oplossingen.
De elektronische oplossingen van SALTO bieden ontzettend veel mogelijkheden. Alle zaken omtrent het openen van bepaalde deuren tot aan het wijzigen van iemands toegang met de tag, met SALTO is er een passende oplossing voor elke situatie. Het implementeren van dit systeem vergt de nodige kennis en ervaring. Gelukkig heeft Safe Beveiliging alle know-how in huis om al deze zaken te implementeren. Zo kan de applicatie van het elektronisch sluitsysteem zonder problemen door Safe worden geïmplementeerd, inclusief de hosting van deze.
Het beheer bieden wij dan ook als dienst aan. Dat betekent dat Safe in een elektronische omgeving op afstand via beveiligde verbindingen het beheer van de toegangscontrole kan uitvoeren. Desgewenst zelfs 24/7. Onze klanten zijn tevreden over de manier hoe wij dit aanpakken. Dit geldt overigens ook voor relaties met klassieke sloten. Zo worden alle gegevens in een beveiligde omgeving opgeslagen, zodat op het moment dat er actie nodig is de juiste maatregelen kunnen worden genomen.
Het beheer van een sluitsysteem is voor veel bedrijven interessant. Echter, vooral zorginstellingen en bedrijven met minimaal 100 medewerkers zullen hier de meeste profijt uit halen. Hoe groter een organisatie, hoe lastiger het wordt om alles qua beveiliging goed in de gaten te houden. Daarom combineren wij het beheer van deze beveiliging met de producten van SALTO. Met het systeem van SALTO kun je namelijk toegang verlenen aan specifieke zones voor bepaalde individuen. Hier wordt tevens een tijdslot aan gehangen.
De schoonmaker heeft bijvoorbeeld tussen 18:00 en 23:00 toegang voor bepaalde ruimtes. Deuren van bijvoorbeeld de computerruimte en het archief kunnen niet worden geopend. Daarnaast kunnen tags eenvoudig worden vervangen, evenals het veranderen van autorisaties en het uitbreiden van de beveiliging. Safe kan al deze zaken op afstand beheren.
Steeds meer opdrachtgevers wensen de hosting van hun sluitsystemen en het beheer van de software uit te besteden. De hosting kan voor alle varianten worden uitgevoerd. Deze hoeven dus niet per se van SALTO of Nemef te zijn.
Voor hosting en onderhoud heeft Safe diverse soorten contracten. Denk aan Technisch Applicatie beheer, Technisch Internet Beheer en Functioneel Applicatie Beheer.
Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Als u kiest voor Technisch Applicatiebeheer door Safe Beveiliging, wordt de SALTO-software geïnstalleerd op een goed beveiligde dedicated applicatie-server die altijd up-to-date is op het gebied van anti-malware protection. Op die manier garanderen we dat uw toegangscontrole probleemloos en uiterst veilig kan functioneren.
U hoeft de software dan niet op een laptop of op een eigen server te installeren. Installatie op een laptop ontraden wij overigens ten sterkste. Back-up en het bewaken van de server zijn geregeld. De eenmalige kosten inrichten server en installatie software zijn afhankelijk van de grootte van de installatie.
Indien er online wandlezers in een complex geplaatst worden, moeten deze contact kunnen maken met de software die op de applicatie-server draait. Hiervoor is een dedicated netwerk nodig.
Safe levert deze dedicated netwerken en kan deze ook bewaken opdat de verbinding in de lucht blijft.
Werkt u met een eigen internetverbinding (Ziggo, KPN etc) dan kunnen wij de kwaliteit niet garanderen en zien wij het niet als de verbinding wegvalt. Dit alles maakt, dat wij graag ook het dedicated netwerk leveren en bewaken.
Safe levert en installeert de router en switch en het verzorgt de configuratie. Het gaat hier altijd om maatwerk en kosten zijn afhankelijk van het feit, of er een dsl copperline of een glasvezel gebruikt wordt. Ook hiervoor zal Safe eerst nagaan, of er voor het betreffende complex glasvezel beschikbaar is.
Als u er voor kiest de software op een applicatie server van Safe te laten plaatsen, kunnen wij het Functioneel Applicatie Beheer voor u invullen. Dit betekent, dat wij alle service requests uitvoeren, zoals dit in IT land genoemd wordt. Het betreft repeterende handelingen, dus geen maatwerk. Het gaat hier dus om het aanmaken van tags voor nieuwe gebruikers, het uitprogrammeren van verloren tags, het programmeren van nieuwe deuren etc.
Maatwerk noemt men in IT land Changes en deze worden extra berekend. In goed Nederlands: het aanmaken van tags voor nieuwe gebruikers, het uitprogrammeren van verloren tags, het programmeren van nieuwe deuren etc. etc. kan aan Safe uitbesteed worden. Indien gewenst kunnen wij dit ook nog splitsen in eerstelijns applicatie beheer en tweedelijns applicatie beheer. De kosten kunnen op twee manier berekend worden: indien gewenst kunnen wij dit beheer ook nog splitsen in eerstelijns applicatie beheer en tweedelijns applicatie beheer. Met een tweedelijns contract bedoelen wij, dat de eerste lijns service requests door de opdrachtgever zelf uitgevoerd worden, en de tweedelijns door Safe.
Dit kan alleen maar, als de opdrachtgever zelf ook toegang heeft tot de software en dus toegang tot de app server. Hiervoor is een Workspace noodzakelijk.
Voor we hier te ICT-technisch worden… het komt er op neer dat Safe de beheertaken gedeeltelijk of geheel van u kan overnemen. Wat voor u de beste keuze is hangt sterk af van de situatie. Een kleine VVE zal hier andere keuzes maken als een grote scholengemeenschap. Vraag ons dus om advies en een offerte, opdat u een idee krijgt van de (geringe) kosten die hiermee gemoeid zijn.
Op veel plekken op deze site figureert een stempel voor het pand van een klant. Een straattekening van een stempel plat op straat, die een extra dimensie suggereert. Hij heeft zojuist It's Safe for sure bij het pand gestempeld. En zo is het: waar Safe Beveiliging geweest is, weet men zich verzekerd van goede toegangsbeveiliging. En we laten de artiesten er graag bij zien in beeld. Want ook zij weten, net als Safe Beveiliging een extra dimensie aan hun werk toe te voegen.
Bekijk 'the making of'
Zwolseweg 40/46
2994 LB Barendrecht
088 40 88 800
info@safe-beveiliging.nl
Maandag 08:00-17:00
Dinsdag 08:00-17:00
Woensdag 08:00-17:00
Donderdag 08:00-17:00
Vrijdag 08:00-17:00
In noodgevallen zijn we voor relaties altijd bereikbaar
Het serviceteam van Safe Beveiliging staat op elk moment van de dag paraat om storingen bij bedrijven en instellingen te verhelpen.
24 uur per dag, 7 dagen per week.
Kijk hier voor de details.
BEKIJK HIER ONZE LEVERINGSVOORWAARDEN